نام طرح :

عنوان طرح ساخت استخر ذخیره آب قنات سپستان (گزخت)

مشخصات کلی طرح

بر پایه آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن جمعیت این روستا ۱۰۰ نفر ( ۴۰ خانوار) بوده‌ است. حجـم زیادی از هدر رفت آب به دلیل خاکی بودن استخر ذخیره آب است که با احـداث استخر جدید می توان از آن جلوگیری کرد. با توجه به دسترسی سـخت (۲۵ کیلومتر مسیر خاکی) به محل اجرای پروژه حمل مصالح از روستا تا استخر باید با تراکتـور انجام شود. ابعاد استخر جدید (۴۵=۱۵×۱۰×۰.۳) مترمکعب است.

قبل
بعدی

.

آهک ۱۰ تن

سیمان ۱۵۰ پاکت

بلوک سیمانی ۸۵۰ عدد

۱۵ روز کاری

۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

برآورد بهار ۱۴۰۱

karimancharity@

مشخصات فنی طرح

۱- خارج نمودن مصالح قبلی ۲- حمل خاک مناسب از بیرون جهت شفته ریزی کف وزیر دیوار ها ۳- شفته ریزی به عمق حداقل ۳۰ سانتیمتر ۴- پس از حداقل سه روز جهت آماده شدن شفته برای کارهای بعدی ۵- دیوار چینی به ارتفاع حداکثر یک متر همراه با ۳۰ سانتیمتر شفته پشت دیوارها ۶ – پس از اجرای دیوار آستر دیوار ها وقرنیز ریزی روی دیوار به ضخامت حداقل ۵ سانتیمتر ۷- نصب لوله یا گر برای خروج آب ۸- بتن ریزی ۸ تا ۰ا سانتیمتری با عیار ۳۰۰ همراه با شیب بندی کامل

منافع حاصل از اجرای طرح

با اجرای این طرح همه آب خارج شده از قنات به طور کامل ذخیره شده و تا ۴۵ درصد از هدر رفت آب جلوگیری می شود. از سوی دیگر تا ۳۰ درصد آبیاری اراضی افزایش می یابد که با همین نسبت درآمد حاصل از کشاورزی مردم افزایش پیدا می کند. با توجه به این که منطقه مذکور محل ییلاق و قشلاق دامداران است ، با اجرای این پروژه حضور دامداران در این روستا افزایش پیدا می کند.

۱۰۰%

سفیر پویش

هم اکنون می توانید پویش را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

«برای زمین پایداری نیست مگر با آب (زمین بدون آب پایدار نمی‌ماند)» امام صادق علیه السلام بحارالانوار، ج ۶۱، ص ۲۹

اسکرول به بالا