نام طرح :

ساخت استخر ذخیره آب قنات اصلی (منوری)

مشخصات کلی طرح

بر پایه آخـرین ســرشماری عــمومی نفــوس و مـسکن جمعیت ایـن روسـتا ۶۰ نفـر( ۲۰ خانوار) بوده‌ است. حجـم زیادی از هدر رفت آب به دلیل خاکی بودن استخر ذخیره آب است که با احـداث استخر جدید می توان از آن جلوگیری کرد. ابعاد استخر جدید (۳۶=۱۲×۱۰×۰.۳) مترمکعب است.

قبل
بعدی

.

آهک ۸ تن

سیمان ۱۰۵ پاکت

بلوک سیمانی ۶۸۰ عدد

۱۰ روز کاری

۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

برآورد بهار ۱۴۰۱

karimancharity@

مشخصات فنی طرح

۱-خارج نمودن مصالح قبلی ۲-حمل خاک مناسب از بیرون جهت شفته ریزی کف وزیر دیوار ها ۳-شفته ریزی به عمق حداقل ۳۰سانتیمتر ۴-پس از حداقل سه روز جهت آماده شدن شفته برای کارهای بعدی ۵- دیوار چینی به ارتفاع حداکثر یک متر همراه با ۳۰سانتیمتر شفته پشت دیوارها۶ – پس از اجرای دیوار آستر دیوار ها وقرنیز ریزی روی دیوار به ضخامت حداقل ۵سانتیمتر ۷-نصب لوله یا گر برای خروج آب ۸-بتن ریزی ۸تا۰اسانتیمتریبا عیار ۳۰۰ همراه با شیب بندی کامل

منافع حاصل از اجرای طرح

 با اجرای این طرح آب خارج شده از قنات به طور کامل ذخیره شده و حداقل ۳۰ درصد از هدر رفت آب جلوگیری می شود. از سوی دیگر تا ۳۰ درصد مقدار آبیاری اراضی افزایش می یابد که با همین نسبت درآمد حاصل از کشاورزی مردم افزایش پیدا می کند . با توجه به این که منطقه منوری مستعد کار دامداری است ، با اجرای این پروژه حضور دامداران در این روستا بیشتر می شود.

۱۰۰%

سفیر پویش

هم اکنون می توانید پویش را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

«برای زمین پایداری نیست مگر با آب (زمین بدون آب پایدار نمی‌ماند)» امام صادق علیه السلام بحارالانوار، ج ۶۱، ص ۲۹

اسکرول به بالا